Eerste maand in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Michelle Soons - WaarBenJij.nu Eerste maand in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Michelle Soons - WaarBenJij.nu

Eerste maand in Kaapstad

Door: Michelle Soons

Blijf op de hoogte en volg Michelle

16 Maart 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hi guys,

Het is alweer meer dan een maand geleden dat mijn avontuur naar Zuid-Afrika begon, maar wauw wat is dit een prachtig land en wat vliegt de tijd hier. Ik heb al zo veel leuke dingen gedaan en gezien, waar ik jullie dadelijk ook meer over zal vertellen.
Eerst wil ik jullie iets vertellen over The Clothing Bank, de organisatie waar ik stage loop. The Clothing Bank is een non-profit organisatie die voornamelijk werkloze Afrikaanse vrouwen, maar ook werkloze mannen, helpt en ondersteunt om met hun vaardigheden en kennis een eigen bedrijfje te beginnen, zodat ze financieel en sociaal onafhankelijk worden. Dit gebeurt door middel van een 2-jaar durend programma, waarin medewerkers praktijkervaring opdoen, theoretische lessen volgen en worden gecoacht. Alle medewerkers, vrijwilligers en deelnemers zijn erg vriendelijk en behulpzaam, wat ervoor zorgt dat ik mij op mijn gemak voel en met plezier naar stage toe ga.

En dan nu wat over het land zelf: De indrukwekkende landschappen, flora & fauna en haar mooie bevolking maken dat ik van het land ga houden.
in mijn vrije tijd doe ik veel dingen met Dide, Bonnie, Lynn, Bram en Luuk. Hieronder zal ik jullie vertellen wat wij zoal hebben gedaan:
• Pinguïns bekeken op Boulder’s Beach: Wat een schattige beestjes zijn dit toch;
• Roadtrip naar Kaap de Goede Hoop: Een heel mooi natuurpark waar we ook wilde bavianen en struisvogels hebben kunnen spotten;
• Wineflies Wine tour: 5 prachtige wijnboerderijen waarbij we bij elke wijnboerderij 4 à 5 wijnen mochten proeven (nee, ik was aan het einde inderdaad niet meer 100% nuchter);
• Drakenstein Lion’s park: Een park waarin leeuwen en tijgers leven die zijn bevrijd uit bijvoorbeeld circussen. Ook was hier een klein parkje met chimpansees. De chimpansees vonden onze komst zo leuk dat ze zelfs stenen onze richting uitgooiden..;
• Ultra South Africa: Een festival in het stadium van Kaapstad met artiesten als Martin Garrix, David Guetta en DJ Snake. Echt heel vet!
• Middagje gevaren: Na gevaren te hebben over behoorlijk hoge golven, waarbij de kots zakjes ook daadwerkelijk van pas zijn gekomen, was ik blij toen we weer veilig aan land waren;
• Lion’s Head beklommen: Na flink wat klimmen en klauteren waren we met zonsondergang op de top aangekomen. Wat een prachtig uitzicht over heel Kaapstad heb je hier. In vergelijking met de Tafelberg valt deze blijkbaar reuze mee, maar voor de eerste keer hiken vond ik deze pittig genoeg. De spierpijn was de komende 2 dagen dan ook wel te voelen.. Om toch een beetje in beweging te blijven, hebben we er een ritueel van gemaakt om iedere week één keer te gaan hiken.
• Canyoning: Al lopend, zwemmend, klimmend, springend en abseilend een tocht door een kloof. De omgeving was echt heel mooi en het canyoningen zelf was behoorlijk pittig, maar gaf een enorme kick. Ondanks de blauwe plekken en schrammen die we hieraan hebben overgehouden, hebben we een super dag gehad.

Aangezien de temperaturen gemiddeld nog steeds boven de 25 graden zijn, brengen we ook veel tijd door op het strand. Ondanks de stranden echt prachtig zijn, is het water ijskoud en waren onze stranddagen niet altijd zo een succes: we lagen heerlijk in de zon te genieten, totdat er uit het niks een hele grote golf kwam die een gedeelte van het strand overspoelde. Helaas ook onze handdoeken, spullen en sleutels. De huis- en autosleutels van Dide hebben we helaas niet meer terug gevonden, maar de telefoons werken gelukkig wel weer.

We hebben dus wel al een aantal dingen ondernomen, but many more to go! Over een maandje zal ik proberen weer een nieuw reisverslag te schrijven, waarin ik jullie weer op de hoogte houd van alles wat ik heb meegemaakt.

Greetings from Cape Town,

Michelle

  • 16 Maart 2017 - 10:08

    Julie:

    Zo leuk Mitch! Geniet maar lekker

  • 16 Maart 2017 - 10:21

    Thei:

    Geweldig om te leze wat geer doa allemoal zeet en mitmaakt. Geneet van dees unieke kans in dien leve.

  • 16 Maart 2017 - 13:41

    Anne-Marie:

    Leuk verslag Michelle en ook goed dat je wat over je stage schrijft want anders denken de mensen nog dat je daar alleen maar vakantie viert...... Veel plezier en succes nog xxx

  • 17 Maart 2017 - 08:05

    Truus:

    Super leuk Michelle. Hou ons maar op de hoogte.... Nog ff en dan kunnen we samen op avontuur xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Michelle

Actief sinds 14 Maart 2017
Verslag gelezen: 1152
Totaal aantal bezoekers 3594

Voorgaande reizen:

08 Februari 2017 - 17 Juli 2017

Stage Zuid-Afrika

Landen bezocht: